zaterdag 4 mei 2013

4 en 5 mei


vrijheid op straat

er zijn cirkels op de straat getekend
ik sta er in verwondering bij stil
vaag zijn ze, vrijwel afgesleten
traag overlopen door schoenen
weggewassen door regentranen

mijn vingers volgen de letters
die bovenop een cirkel liggen
in verstilde zwart witte beelden
trekt een leven aan me voorbij
ik voel een bijna vergeten naam
en proef zijn geschiedenis

met zijn dode lippen spreekt hij: 
ga op zoek naar tijdloze verf
neem een penseel met zachte haren
om de cirkel en mijn vergeten naam
voor eeuwig zichtbaar te maken

laat alsjeblieft zo fluistert hij
iedereen in gedachten stil staan
om een van de namen te voelen.
maak alle cirkels weer rond
met een penseel en tijdloze verf
vorm een pad vol afgeronde lijnen
en zie met ogen vol oprecht besef

kijk verder dan vandaag en weet:
er zijn cirkels op de straat getekend

Geen opmerkingen:

Een reactie posten