zondag 15 januari 2012

70.000 lezers voor mijn versroman




Mijn versnovels / versromans worden een leeshit.
Tenminste, als ik afga op ‘het getal’.
Ga maar na.
Ik heb 466 volgers in mijn tijdlijn. Ik rond het even af op 500.
Van (tot nu toe) 5 van die tijdlijners heb ik positieve reacties gehad op ‘het genre verseroman’.
Vier van die 5 vinden de ‘verzen’ die ik in mijn blogs zet fijn om te lezen (‘nachtgedachten’; ‘het inspireert me meteen’)

Hoeveel lezers zijn er in Nederland die geregeld iets lezen?
7 miljoen?

5 van de 500 vertalen naar 7 miljoen: 70.000 lezers die het genre ‘verseroman’ willen lezen.

70.000!
Wat een enorm aantal. (ik kan er natuurlijk een of twee naast zitten) ;-)
Wat ik nu moet doen is die 70.000 bereiken.
Hoe moeilijk kan dat zijn?

Ik ga er voor.
En mocht je tips hebben (ook al behoor je niet tot de potentiƫle liefhebber van het genre) dan lees ik ze graag.

Alvast bedankt.

Jelte.

Oh ja, nog even een voorproefje. Een pagina uit mijn laatste versroman.

Je mag in mijn hoofd kijken.
Het waait er onafgebroken.
Geluidloos maar krachtig.
Lees, terwijl je kijkt,
de woorden
die je zelf met je vingers schreef
op de wanden die er niet zijn.
Je mag ze lezen zoals ze er staan.
Je mag er een betekenis aan geven
een verbinding met jouw werkelijkheid.
Weet ook dat het een waarheid is
die je er zelf uit haalt.
Daar hoef ik niets voor te doen.
Ik vertrouw het je toe
om een waarheid te vinden
die dicht bij
mijn woorden -
mijn werkelijkheid ligt.
De wind danst stormachtig
en ik sta stil.
Om me heen
beweegt een wereld
omdat de aarde draait.
De wind danst in cirkels.
Ik probeer mijn hand
door een cirkel te steken
en verbreek daarmee
mijn stil zijn.
De wind danst niet meer.
Ik heb de dans overgenomen
doordat ik mijn hand uit stak
en een cirkel heb doorbroken
zoals ik verwacht dat jij
het waaien in mijn hoofd
laat stoppen
als je binnen mijn cirkel
in het oog van mijn storm komt.
 © Jelte van der Kooi

Eerdere blogs over dit onderwerp:
http://leesrijk.blogspot.com/2012/01/verse-novel-onleesbaar.html



Geen opmerkingen:

Een reactie posten